Hoppa till huvudinnehåll

Fokus: Hållbarhet

Image description

Klimatet och förutsättningarna för kommande generationer att leva i en hållbar värld är högaktuella frågor inte minst inför höstens val. Vid Lunds universitet finns ledande forskning som söker lösningar på några av vår tids största samhällsutmaningar. Här hittar du nyheter och kontaktpersoner inom området.

Ett förändrat klimat innebär att vi medborgare kommer att behöva ta mer ansvar för att skydda oss själva och vår egendom vid extrema väderhändelser. Samtidigt finns det stora skillnader mellan oss vad gäller resurser och förmåga att göra detta. En ny avhandling från Lunds universitet menar att det är hög tid att börja prata om den enskildes roll även när det gäller effekterna av klimatförändringar.

Sidansvarig: Anna.Annassdotter@lu.se  |  2018-05-12

Experter på området

Letar du efter en expert inom klimat eller hållbarhet? Lunds universitet har en bred kompetens inom dessa områden.

Lunds universitets magasin

Tema: Hållbarhet

Intresserad av forskning och samhälle?

Prenumerera på Apropå!

I nyhetsbrevet Apropå varvas senaste nytt från Lunds universitet med kommentarer till aktuella samhällshändelser från några av våra 4800 forskare.

Intresserad av forskning och samhälle? Prenumerera på Apropå!